Wat het centraal stellen van je medewerkers je oplevert

Het verbeteren van de klantervaring is vaak een topprioriteit binnen bedrijven. Maar nu customer experience redelijk voet aan de grond heeft gekregen, wordt steeds duidelijker dat de rol van medewerkers hierin cruciaal is. Geen wonder dat steeds meer organisaties aan de slag gaan met het verbeteren van hun employee experience.

Employee Experience gaat over alle ervaringen die een medewerker heeft binnen de organisatie. Dat begint al bij de sollicitatieprocedure en stopt pas als een medewerker uit dienst gaat. Het centraal stellen de medewerkers in je organisatie, levert een win-win op; meer werkgeluk voor je medewerkers èn een beter bedrijfsresultaat. Hogere productiviteit, meer innovatiekracht, minder verzuim en minder verloop.

Wat levert het nou concreet op

We hebben de harde cijfers voor je op een rij gezet. Onderzoek van IBM, Jacob Morgan en Gallup tonen aan dat het centraal stellen van je medewerkers het volgende oplevert:

  • 38% vaker accepteren van het job offer
  • 66% minder personeelsverloop
  • 40% minder ziekteverzuim
  • 50% meer productiviteit
  • 2,2x meer omzet

Voldoende redenen om hiermee aan de slag te gaan. Toch?

Maar hoe doe je dat nou; medewerkers centraal stellen?

Het begint bij inzichtelijk te krijgen wat je medewerkers belangrijk vinden. Wat ze als positief ervaren en waar zij verbeterpunten zien. Want dat verschilt per organisatie en per doelgroep. Vervolgens kun je op basis van deze uitkomsten aan de slag met het verbeteren van je processen (bijv. je werving- en selectieproces, je onboarding traject of je HR cyclus), middelen, communicatie, leiderschap, etc. En heel belangrijk, betrek je medewerkers hier vooral bij!

Kun je hierbij wel wat hulp gebruiken?

Wij helpen je graag! Zo kunnen we je adviseren en ondersteunen bij het in kaart brengen van je medewerkersbeleving (employee experience), je helpen bij het stellen van de juiste prioriteiten en je helpen bij het herinrichten en optimaliseren. Geen idee waar je moet beginnen? Dan is onze scan het perfecte startpunt! We brengen haarfijn in beeld wat er goed gaat binnen je organisatie, waar de verbeterpunten liggen en geven we aan welke verbeteringen het meeste effect gaan hebben. De investering in ons betaalt zich snel terug doordat je klanttevredenheid en bedrijfsresultaten verbeteren en je minder ongewenst verloop en verzuim hebt.

Wervingskracht helpt je graag!