Onboarding

Onboarding en Wervingskracht

Je hebt hard je best gedaan om nieuwe medewerkers te werven, te selecteren en ervan te overtuigen dat jouw organisatie dé plek is om te komen werken. Maak je de gewekte verwachtingen waar als die nieuwe medewerkers in dienst komen? Succesvolle onboarding zorgt voor minder verloop, meer betrokkenheid en sneller productief zijn van je nieuwe mensen. Wij helpen je bij het optimaliseren van de huidige onboarding ervaring.

Onboarding scan

Wij weten dat je onboarding pas echt naar een hoog niveau kunt tillen als je verder kijkt dan het ogenschijnlijke probleem. Daarom starten we bij voorkeur met onze scan/analyse. Hiermee beoordelen we de 5 fasen die samen de onboarding periode vormen. Voor elke fase zullen we de 4 factoren in kaart brengen die bepalend zijn voor de onboarding ervaring: middelen, informatie, sociaal en cultuur.

Je ontvangt van ons een rapport waarin we aangeven wat er al goed gaat en welke verbeteringen nodig zijn om medewerkers goed te laten bedden in de organisatie.

Een startende medewerker heeft bij elke organisatie andere informatie, middelen en contacten nodig om succesvol te zijn. Elke bedrijfscultuur is uniek. Onze aanbevelingen zijn dus altijd maatwerk en vormen de basis voor het inrichten of optimaliseren van de onboarding periode. We ronden de analyse af met adviezen op tactisch en operationeel niveau in de vorm van een concreet actieplan. Met onze aanbevelingen stellen we je in staat om onboarding te verbeteren op die punten waar het het meeste impact heeft. De investering in ons betaalt zich terug doordat medewerkers sneller productief zijn en het verloop afneemt

Wat we nog meer doen

Je kunt bij ons terecht voor al je recruitment, onboarding en employee experience vraagstukken, van advies tot herontwerp. Gaan er al veel zaken goed, maar wil je op een specifiek onderdeel verbeteren? Ook dan staan we voor je klaar. We gaan graag voor je aan de slag om je recruitment te optimaliseren en het maximale uit je (nieuwe) medewerkers te halen!

Waar we je mee kunnen helpen:
  • Onboarding: zowel inrichten, meten (onboarding experience survey), analyseren als optimaliseren
  • Employee Experience: zowel meten (survey), analyseren als optimaliseren
  • Recruitment analyse en advies: recruitment scan, strategie, proces, data & KPI's, capaciteitsberekening
  • Candidate Experience: zowel meten (candidate experience survey), analyseren als optimaliseren
  • Customer Experience: zowel meten (customer experience survey), analyseren als optimaliseren
  • Trainen, opleiden en coachen van professionals en teams

Meer weten? Neem contact op. We helpen je graag!

CONTACT